Η πρωτοβουλία θα ξεκινήσει σε έξι πόλεις σε πέντε ηπείρους και στόχος των παρεμβάσεων είναι η προώθηση της φυσικής δραστηριότητας και της υγιεινής διατροφής στα παιδιά.
Το 2022, πάνω από 390 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 5–19 ετών αντιμετώπισαν προβλήματα βάρους παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 160 εκατομμυρίων με παχυσαρκία, γεγονός που τα καθιστά ευάλωτα στην ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2 και αυξάνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας1 στην ενήλικη ζωή.
Έρευνες έχουν αναδείξει στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι τα παιδιά από κοινότητες χαμηλότερου κοινωνικοοικονομικού επιπέδου τείνουν να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας.
Αυτός ήταν ένα από τους λόγους που η Novo Nordisk που είναι μία εταιρεία με παγκόσμια παρουσία στον τομέα της υγείας και κύριο στόχο τις αλλαγές για την πρόληψη και αντιμετώπιση του διαβήτη, της παχυσαρκίας και άλλων σπάνιων αιματολογικών και ενδοκρινικών διαταραχών, ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη μιας νέας παγκόσμιας πρωτοβουλίας για την πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας με έμφαση στις υποβαθμισμένες αστικές περιοχές.
Σε ποιες πόλεις του κόσμου θα «τρέξει» η Πρωτοβουλία για την Πρόληψης της Παιδικής Παχυσαρκίας
Η πρωτοβουλία είναι μέρος της κοινωνικής ευθύνης της Novo Nordisk για την ολιστική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας ως χρόνιας νόσου.
Στοχεύει στο σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση εξατομικευμένων παρεμβάσεων που ενισχύουν τη φυσική δραστηριότητα και τη σωστή διατροφή των παιδιών σε έξι πόλεις, σε συνεργασία με τις τοπικές κυβερνήσεις, ακαδημαϊκά ιδρύματα και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.
Η πρωτοβουλία αξιοποιεί πάνω από μια δεκαετία εμπειρίας από προγράμματα πρόληψης σε πόλεις μέσω του Cities for Better Health και θα ξεκινήσει σε πόλεις της Βραζιλίας, του Καναδά, της Γαλλίας, της Ιαπωνίας, της Νότιας Αφρικής και της Ισπανίας.
Tι είναι η συνεργασία Cities for Better Healtη
Η πρωτοβουλία είναι μέρος του Cities for Better Health, μιας παγκόσμιας συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που προωθεί την υγεία στις πόλεις μέσω τοπικών συνεργασιών. Το πρόγραμμα, που παλαιότερα ήταν γνωστό ως Cities Changing Diabetes, υιοθετεί μια ολιστική προσέγγιση για την κινητοποίηση κοινοτήτων με στόχο την προώθηση της υγιεινής διατροφής και της φυσικής δραστηριότητας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Μέχρι σήμερα, περισσότερες από 50 πόλεις και 300 εταίροι συνεργάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος για τη βελτίωση της δημόσιας υγείας και την πρόληψη της παχυσαρκίας παγκοσμίως.
Τι παρεμβάσεις περιλαμβάνει η Πρωτοβουλία για την Πρόληψη της Παιδικής Παχυσαρκίας
Οι παρεμβάσεις θα μετρούν τις αλλαγές στην υγειονομική συμπεριφορά και την ποιότητα ζωής, όπως τη φυσική ευημερία και το δείκτης μάζας σώματος (BMI), σε παιδιά ηλικίας 6-13 ετών, με τακτικές επαναξιολογήσεις ανά έτος ή διετία. Μέσα από ένα προσεκτικά σχεδιασμένο ερευνητικό πλάνο, η πρωτοβουλία θα επικεντρωθεί σε μια συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα, η οποία θα συγκριθεί με αντίστοιχες ομάδες σε άλλες πόλεις. Ο στόχος είναι η συλλογή δεδομένων από περίπου 1.000 παιδιά σε κάθε ομάδα.
Στην υλοποίηση της πρωτοβουλίας, οι παγκόσμιοι εταίροι, θα συνεργαστούν με τοπικούς φορείς, όπως οι τοπικές κυβερνήσεις, τα ακαδημαϊκά ιδρύματα και οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, για τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση των παρεμβάσεων. Μετά από 24 μήνες, τα αποτελέσματα θα αξιολογηθούν με βάση ένα ισχυρό πλαίσιο παρακολούθησης και αξιολόγησης.
Τα δεδομένα που θα ανακύψουν θα χρησιμεύσουν ως καθοδήγηση για τις ηγεσίες των πόλεων παγκοσμίως σχετικά με τον σχεδιασμό, την υλοποίηση, τη μέτρηση και τη διατήρηση αποτελεσματικών στρατηγικών πρόληψης.
«Η παιδική παχυσαρκία αυξάνεται με ανησυχητικούς ρυθμούς σε όλο τον κόσμο, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία και την ευημερία των νυν αλλά και των μελλοντικών γενεών. Με έμφαση στις υποβαθμισμένες περιοχές, η Πρωτοβουλία για την Πρόληψη της Παιδικής Παχυσαρκίας θα παράσχει σημαντικά στοιχεία και ένα μοναδικό πλαίσιο βασισμένο σε δεδομένα, για να υποστηρίξει τις πόλεις στην πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας», αναφέρει η Katrine DiBona, Global Head of Sustainability & Public Affairs στη Novo Nordisk.
Πηγή: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ HEALTH TODAY MAGAZINE (τεύχος 11, Οκτώβριος 2024)